Rozpoczynamy akcję Książka na telefon! Zachęcamy w niej do wsparcia lokalnych księgarń stacjonarnych, które z powodu epidemii zmagają się z coraz większym kryzysem. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, nawet 40% księgarń w Polsce może upaść, jeśli stan epidemii potrwa do połowy kwietnia.
Księgarnie stacjonarne to nie tylko sklepy z książkami – w 2019 roku księgarnie zorganizowały co najmniej 1000 bezpłatnych wydarzeń literackich dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów. Ponad 200 wydarzeń dla czytelników odbyło się m.in. w trakcie ubiegłorocznej Nocy Księgarń.
Lokalne księgarnie stacjonarne to często firmy rodzinne – w przeciwieństwie do sieci większość z nich, ze względu na drastyczny spadek sprzedaży książek, nie przetrwa epidemii.
Jak możesz pomóc księgarniom stacjonarnym?
Jeśli planujesz w najbliższym czasie kupić książki – zamów je w lokalnej księgarni (to najlepszy sposób na wsparcie tych miejsc).
Na stronie www.ksiazkanatelefon.pl udostępniliśmy listę księgarń stacjonarnych, które w czasie epidemii realizują zamówienia składane przez czytelników telefonicznie, mailowo oraz przez media społecznościowe.
Jak zamówić książkę?
Wejdź na stronę www.ksiazkanatelefon.pl. Wybierz księgarnię z listy dostępnej tutaj i skontaktuj się z nią mailowo, telefonicznie lub przez media społecznościowe. Poinformuj księgarnię, że dzwonisz z akcji Książka na telefon i zapytaj o tytuł, którego szukasz lub poproś księgarzy o rekomendacje (możesz np. poprosić o zdjęcia regałów lub transmisję live z księgarni!).
Księgarnie biorące udział w akcji zachowują wszelkie środki ostrożności zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Lista księgarń biorących udział w akcji jest aktualizowana.
Akcja Książka na telefon została zainicjowana przez dystrybutora książek OSDW Azymut. W akcji biorą udział wszystkie chętne księgarnie stacjonarne (niezależnie od współpracy handlowej z dystrybutorem).